De zomer is nog maar net voorbij, of de kerstartikelen komen alweer langzaam in de schappen. Bij veel families en bedrijven roept dit al snel de vraag op: wat doen we met kerst? Om alles tijdig te regelen beginnen veel partijen al met de voorbereiding voor kerstkaarten en cadeaupakketten. Vooral zakelijk is een kerstkaart nog altijd een sterk middel om top of mind te blijven tijdens de feestdagen. Maar dan moet je natuurlijk wel opvallen tussen de vele berichten. Kies daarom voor originele kerstkaarten.
Of je deze kerst nu persoonlijk een kaart stuurt aan vrienden en familie, of zakelijk gezien naar alle belangrijke relaties en klanten. Om tussen de vele berichten tijdens de feestdagen op te vallen helpt het om persoonlijke kerstkaarten te drukken. Met een herkenbaar ontwerp zul je opvallen tussen de massa én laat je de ontvanger op een gepersonaliseerde manier zien dat jij ze waardeert.
Naast het overbrengen van een kerstwens, kun je dit moment zakelijk voor nog meer redenen inzetten. Maak de mensen nieuwsgierig en creëer een stukje betrokkenheid door:
Bij het ontwerpen van een gepersonaliseerde kerstkaart is het belangrijk dat je het ontwerp van de kaart en het bericht afstemt op de taal van jouw doelgroep. Heb jij veel klanten die zich bezighouden met design? Zorg dan voor een gaaf ontwerp om hen aan te spreken. Wil je de boodschap luchtig houden? Verpak de boodschap dan met een goede grap. Met een persoonlijke en aansprekende kerstkaart zul je direct weer top of mind worden bij de ontvanger.
Bij het ontvangen van de kaart wil je eigenlijk dat de ontvanger in één oogopslag ziet van welke partij de kaart afkomstig is. Om dit kracht bij te zetten kun je de kaart afwerken met feestelijke details. Zo zijn er verschillende opties om een glanseffect aan de kaart toe te voegen. Kies er bijvoorbeeld voor om delen van het ontwerp met een glimmende metallic foliedruk af te werken. Ook is het aan te raden om te kiezen voor een minimale papierdikte van 300 gram. Dit zal de uitstraling van jouw kaartje sowieso al meer luxe geven.
Misschien denk je bij een kaartje niet verder dan een gevouwen of ongevouwen exemplaar, maar tegenwoordig zijn er verschillende vormen mogelijk om te laten bedrukken. Niet alleen de clichés van een ster of kerstboom zijn mogelijk, maar je kunt bij veel partijen ook jouw eigen contour aanleveren. Denk bijvoorbeeld aan de vorm van het bedrijfslogo of iets anders leuks dat aansluit bij de corebusiness en huisstijl van jouw bedrijf. Hierdoor val je direct op tussen de stapel met post!
Niet voor niets zijn veel bedrijven al tijdig bezig met de voorbereidingen voor kerst. Je wilt dat alles op tijd geregeld is en je tijdens de laatste piekdagen voor de feestdagen niet meer afhankelijk bent van externe partijen voor de bezorging van jouw producten. Door de kerstkaarten op tijd te sturen zorg je er ook nog eens voor dat je niet tegelijkertijd met nog 20 anderen op de mat valt. Juist door eerder te zijn dan de massa zorg je ervoor dat jouw boodschap nog beter aankomt. Dus, tijd om aan de slag te gaan met het drukwerk voor de feestdagen!
Een eigen huis met een prachtige tuin is voor velen een droom. Maar hoe beïnvloedt…
Dit voorjaar gaat TuinSeizoen naar de prachtige steden Porto en Lissabon in Portugal. We beginnen…
Nu de dagen korter worden en de temperatuur daalt, komt de tijd om de tuin…
Wil jij de taart op de cover van LandIdee 09 2024 namaken? Gebruik dan het…
Tijdens een koude winternacht dwarrelen ze naar beneden en bedekken ze de wereld met een…
Ontdek de charme van de Cotswolds. Deze reis neemt je mee naar het Hart van…